-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:766 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:13

آيا اسلامي كه در ممالك اسلامي پياده شده است مي تواند پاسخگوي مشكلات جامعه بشري در عصر حاضر باشد؟
به طور حتم هنوز اسلام با همه گستردگي و ابعادش به دليل نبود مقتضيات و با وجود موانع به طور كامل پياده نشده است. البته در زمان پيامبر گرامي اسلام((صلي الله عليه وآله)) و در زمان حكومت اميرالمومين ((عليه السلام)) تا حدي قوانين اسلام اجرا مي شد; ولي موانع به اندازه اي زياد بود، كه پس از شهادت حضرت به همان نحو ادامه پيدا نكرد. در هر حال اسلام در هر زماني پاسخگوي تمام نيازها و مشكلات مادي و معنوي بشر است. اگر مسلمانان اسلام راستين را بشناسند و به وظايف اسلامي خود - آنچنان كه سزاوار است - عمل كنند، دنيا براي آنان به منزله مدينه فاضله شده، در آخرت هم سعادتمند و خوشبخت خواهند بود.
ترقي و پيشرفت شگفت انگيز صنعت در عصر حاضر و رشد زندگي ماشيني و سقوط معنويت و اخلاق، بشريت را با مشكلاتي روبرو ساخته است كه حّل آنها به سادگي ممكن نيست; اختلاف طبقاتي، تبعيض نژادي، اشاعه فحشا و منكرات، افزايش آمار جنگ، شيوع بيماريهاي رواني، اختلافات داخلي و خارجي حكومتها و به دنبال آن نا امنيها و جنگهاي دامنه دار و وحشت زا از مشكلات دنياي كنوني است، كه شرق و غرب بدان مبتلا هستند. اسلام داراي سلسله قوانيني در زمينه سياست، اقتصا و فرهنگ و اخلاق

ـ1126ـ
است كه در سايه عمل كردن به آنها مي توان بر تمامي مشكلات فائق آمد.
اگر مسلمانان قوانين اسلام را بخوبي بشناسند و بدان عمل كنند و حكومت عدل اسلامي را تشكيل دهند، جامعه اي به وجود خواهد آمد كه در آن فقير پيدا نمي شود; امتياز فقط بر مبناي تقوا و فضايل معنوي است; انسانها با ايمان قوي و عزم راسخ از گناهان پرهيز مي كنند; مرتكب جنايات نمي شوند و صلح كامل در ميان آنها حكومت مي كند; در آخرت هم از لطف و نعمتهاي خدا برخوردار و در بهشت جاويدان به سر خواهند برد; بنابراين اسلام ضامن سعادت دنيا و آخرت جامعه انساني است. و انحطاط مسلمانان كنوني با كثرت جمعيتي كه دارند به اين علت است كه بيشتر آنان خود را به نام مسلمان بودن دلخوش كرده، از حقايق اسلامي بي خبرند و آنچنان كه سزاوار است به احكام اسلام عمل نمي كند.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ1127ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.